Jumaat, 1 Februari 2013

Nadech in Movie

So they released the official trailer of Koo Gam. Ini versi filem daripada penerbit M39 (aku tak ingat pulak filem apa mereka pernah keluarkan).
The video still. Talking about Ken Phupoom's horse teeth. Nadech's face structure is 'more horse', I think? Am I being too harsh? Hahahaha. Sorry babe.

Versi lakorn sedang ditayangkan di TV5, produksi Exact dan pranangnya dua penyayi terkenal Bie Sukrit (Bie The Star) dan Noona Neungthida (Hello Stranger, co-starred with Ter Chantawit). 
Honestly Koo Gam has been remade for so many times, baik lakorn atau filem, tapi aku tak pernah tonton yang mana-mana pun. Macam tak berminat aja. Ending mampus-mampus lagilah aku tak suka.
Barry Nadech Kugimiya a Thai-Austria as Kobori, a Japanese officer. 
What do you think?

Nadech Kugimiya merupakan selebriti termahal di Thailand (semasa). Untuk setengah tahun pertama 2012, Nadech berjaya mengumpul 70 juta baht. Amboi, lakorn termahal pun cuma bajet 50 juta baht aja tau! Aku dengar, kalau kita ke Bangkok sana, muka dia bersepah-sepah sama ada di televisyen, billboards etc. Di Malaysia tak adalah. Yaya Urassaya Sperbund saja ada. Tak caya korang pergi supermarket bahagian alatan mandi, mesti kau nampak minah tu tersengih dekat ruang Pantene. 
Haram penipu punya Pantene. Aku pakai syampu yang samalah dengan Nong Yaya, tapi mana ada rambut aku kilat macam tu? Banyak pula aku melalut ni.

Pada siapa-siapa yang tidak tahu, sewaktu awal-awal kemunculannya di industri hiburan, Nadech mengaku bahawa dia kacukan Jepun. Tapi tak lama kemudiannya terbongkar bahawa dia sebenarnya kacukan Austria. Don't worry. No one blamed him. Semua orang praised menganggap dia seorang yang pandai bersyukur hahaha. Aku tak ingat sangat (yalah aku bukan minat dia pun, gelilah, too much hair), tapi penjaga Nadech sejak kecil (sama ada bapa saudara atau sekadar bapa angkat) merupakan Thai-Jepun. Jadi sebagai menghargai jasa mereka, Nadech beranggapan dia pun ada darah Jepun (konon).

Some people claimed Nadech boleh (fasih) bercakap Jepun juga... Tetapi seorang penulis blog (berbangsa Thai) kemudiannya mengatakan "Nadech banyak cakap. Kalau dia pandai cakap bahasa Inggeris dan bahasa Jepun, mesti dia dah cakap". Oh, Nadech memang banyak cakap! Okey, cukuplah tu.

Pada aku, Nadech is fine as a Japanese. Okeylah tu. Dia boleh jadi adik-beradik Ryo Nishikido. Ahaks. Yang menjadikan not fine adalah sebab the nang ek is supposed to be a real Thai. Tapi aktres yang memainkan watak Ungsumalin ini is more Japanese than the Japanese. Haha. You think so, no?
Anyway, ini kira warm up untuk Nadech memainkan watak lelaki Jepunlah. Lepas ni kan dia akan jadi bos Yakuza dalam siri The Rising Sun, bersama-sama Mario Maurer.
Kita tengoklah betapa tak lojiknya lakorn-lakorn tu nanti. Haha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan